دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1398/02/10 - 10:08
  • تعداد بازدید : 159
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس دانشکده بهداشت:

مرگ و میر در حوادث شغلی جدی گرفته شوند

رئیس دانشکده بهداشت با اشاره به لزوم ایمن سازی محیط و شرایط شغلی گفت: مرگ و میر در حوادث شغلی جدی گرفته شوند.


به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر فرشید قربانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ضمن تبریک این روز اظهار کرد: از ارکان توسعه پایدار کشورها تضمین شرایط با ثبات در ایمنی و حرفه ای بودن محیط کار است.


وی بیان کرد: روزانه 7500 مرگ و میر در جهان بر اثر بیماری ها و حوادث شغلی وجود دارد که 65 درصد آن در قاره آسیا اتفاق می‌افتد.


رئیس دانشکده بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه در کشور ما طی سالهای اخیر مرگ و میر بر اثر حادثه در محل کار کاهش داشته است گفت: با این حال وجود بالا بودن تعداد فارغ التحصيلان این رشته، هنوز آمار بالایی از این موضوع در کشور وجود دارد.


وی با اشاره به افزایش بیماری های کشنده استنشاقی در محیط کار طی سال‌های 2011 تا 2015 خاطرنشان کرد: جامعه کاری امروز به سمت فرهنگ پیشگیری می‌رود و راههای پیشگیری از حوادث و فجایع در محل کار به صورت مرتب معرفی می‌شود.


دکتر قربانی با بیان اینکه حتی نوع خواب دیدن های افراد گاه تحت تاثیر شرایط کاری او قرار می گیرد گفت: تاسال  2030 تعداد 72 میلیون شغل به دلیل افزایش گرمای کره زمین از بین می رود.


وی همچنین تأکید کرد: تنها مهارت علمی و یک بعدی در توسعه جامعه و حفظ ایمنی و سلامت افراد آن جامعه راهگشا نیست به همین علت باید بتوانیم دانشجویانی ورزیده و صاحب دانش تربیت کنیم. 


رئیس دانشکده بهداشت متذکر شد: دانشکده ما که قطب علم آموزی در رشته بهداشت حرفه‌ای است باید هدفمند در ایجاد فضای تمرین و رفع خطاها بکوشد و کارشناسانی زبده تربیت کند که قطعا کارشناس صاحب نظر بیکار نخواهد ماند. 



  • گروه خبری : سایت دانشکده
  • کد خبر : 94238
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید