دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1398/02/10 - 11:35
  • تعداد بازدید : 317
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس قطب علمی آموزشی مهندسی بهداشت حرفه‌ای:

بهداشت حرفه‌ای کار الزام زندگی شغلی امروز است

رئیس قطب علمی آموزشی مهندسی بهداشت حرفه‌ای با بیان اینکه بسیاری از مشاغل از جمله کشاورزی، صنایع کوچک و بزرگ و ... نیازمند بازنگری در شرایط ایمنی و محیطی خود هستند گفت: بهداشت حرفه‌ای کار الزام زندگی شغلی امروز است.


به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر عبدالرحمان بهرامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ضمن تبریک نیمه شعبان و هفته سلامت اظهار داشت: مهمترین سازمان جهان، سازمان ملل متحد است که همه کشورها عضو آن هستند و بر اساس نیازها، شرایط، ظرفیت ها و ... سازمان های مختلفی از قبیل سازمان بین الملل کار را در زیر مجموعه خود ایجاد کرده است.


وی افزود: سازمان بین المللی کار از نخستین سازمان‌هایی است که در مجموعه سازمان ملل شکل گرفته است همچنین سازمان بهداشت جهانی که در عرصه های مختلف فعالیت می‌کند نیز از نخستین سازمان‌های شکلگیری شده است که هر دو در حوزه بهداشت محیط فعال هستند.


مدیر گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت همدان با بیان اینکه به موازات رشد تکنولوژی، صنایع هم رشد کردند و هزاران مواد خطرآفرین محیطی ایجاد شده‌است عنوان کرد: در این راستا کنوانسیون های مختلفی شکل گرفت که ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با محیط زیست و مواد آلاینده دارند.


وی متذکر شد: جیوه و آزبست و موادی از این دست تا حدی آثار جدید بر جهان داشتند که گاه خود زمینه ساز شکلگیری کنوانسیون‌ها شده اند.


دکتر بهرامی ضمن تأکید بر اینکه با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در زمینه بهداشت حرفه‌ای طی سالیان اخیر ایجاد شده هنوز مشکلات بسیار زیادی در عرصه کشاورزی، صنایع کوچک و صنایع ساختمانی وجود دارد تبیین کرد: ما امیدوار هستیم بتوانیم با توسعه فرهنگ ایمنی، سیستم مدون بهداشتی  و مدیریت صنایع شرایط بهتری را برای منطقه و کشور رقم بزنیم. 


  • گروه خبری : سایت دانشکده
  • کد خبر : 94251
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید